Звіт роботи школи за 2021-2022 навчальний рік

   У 2021/2022 навчальному році управління школою було спрямовано на здійснення державної політики в галузі освіти, створення безпечного освітнього середовища, створення належних умов для навчання і виховання здобувачів освіти, удосконалення змісту освітнього процесу, впровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей дітей і підлітків. Створити цілісну систему інформаційно-аналітичного забезпечення допомагала наявна єдина комп’ютерна мережа та створення дієвих вайбер-спільнот педагогічного колективу.
   Для забезпечення здійснення освітнього процесу в період жорстких карантинних вимог, спричинених розповсюдженням COVID-19 та під час введення в країні воєнного стану для проведення уроків та комунікації з учнями та батьками, було створено спільноту школи на освітній платформі HUMAN для учнів 5-9-х класів та використовувалася платформа «Єдина школа» для учнів 1-4-х класів; онлайн уроки проводилися в системі zoom-конференцій. Класні керівники активно використовували роботу у вайбер-спільнотах з учнями та їх батьками.
   Принцип доцільності і оперативності прийняття управлінських рішень адміністрації базувався на аналітичних даних, отриманих в ході внутрішньошкільного контролю. Зустрічі з вчителями та засідання педагогічної ради під час   карантину та воєнного стану проводилися в системі zoom-конференцій. Адміністрація школи  під час воєнного часу  також проводила інформування вчителів через вайбер-спільноти та zoom-конференції.
   На початок 2021/2022 навчального року у школі навчалося 1011  здобувачів освіти. Укомплектовано 34 класи, середня наповнюваність класів – 29 учнів. У початковій школі   сформовано 18 класів, старшій школі  – 16 класів. Право громадян на доступну освіту реалізувалося шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за індивідуальною формою (педагогічний патронаж, сімейна форма навчання, екстернат). Індивідуальним навчанням в формі педагогічного патронажу охоплено  учнів, які за станом здоров‘я не могли відвідувати навчальний заклад.
   У 2020/2021 навчальному році у школі було відкрито 7 інклюзивних класів для навчання осіб з особливими освітніми потребами, в яких навчалося 17 учнів. Для кожного учня була розроблена індивідуальна програма розвитку, згідно з нозологіями та рекомендаціями ІРЦ. Навчання учнів здійснювалось з урахуванням особливостей освітніх потреб учнів на основі використання особистісно-орієнтованого підходу. Оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими освітніми потребами здійснювалось згідно критеріїв оцінювання. За результатами   навчання:- до наступного класу переведено 1011 учні 1-9-х класів;
– закінчили навчання у  базовій школі   – 64 учні, з них – 2 учениці  отримали Похвальний лист за високі досягнення у навчанні;
– показали результати високого рівня 16 учнів.
   У 2021/2022 навчальному році освітній процес у школі забезпечували 66 педагогів.
   Кількість педагогічних працівників (за категоріями і педагогічними званнями):

  • учителів вищої кваліфікаційної категорії – 30

  • учителів першої кваліфікаційної категорії – 11

  • учителів другої кваліфікаційної категорії – 16

  • учителів – спеціалістів – 9

  • мають педагогічне звання «учитель-методист» – 8

  • мають педагогічне звання «старший учитель» – 10

  • нагороджені знаком «Відмінник освіти України» – 5.

   Педагогічний колектив школи постійно працює над підвищенням рівня фахової майстерності. Учителі школи підвищували фаховий рівень в Інституті післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, на різноманітних освітянських онлайн-платформах.
На базі закладу освіти працювали спортивні секції (баскетбол, футбол, гандбол, карате, шахи). Школа співпрацює з ДЮСШ «Дарниця» (футбол, регбі), ДЮСШ «Стрімкий м’яч» (гандбол), ДЮСШ -18 (баскетбол). Учні школи – члени баскетбольної команди ДЮСШ-18, стали срібними призерами чемпіонату Києва з баскетболу. Члени шахового гуртка – учасники змагань шахового клубу «Світогляд».
Школа тісно співпрацює з міжнародними спортивними організаціями. Так, на базі школи з 2020 року активно працює соціально-спортивна школа Фонду «Реал Мадрид» при підтримці ГО «Епіцентр-дітям». Учні пільгових категорій мали змогу займатися футболом, англійською мовою та розвиваючими заняттями на безоплатній основі. Влітку діти мали змогу відпочити та займатися спортом в дитячому таборі на гірськолижному курорті Славсько.
Виховна робота у закладі освіти здійснювалась на засадах педагогіки співробітництва учнів, їхніх батьків та громадськості та спрямована на реалізацію Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті, Концепції громадянського виховання, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти школярів, Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку та зміцнення моральних засад суспільства.
 Сучасний зміст виховання в ЗЗСО — це науково обґрунтована система загальнокультурних і національних цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, праці, природи, мистецтва, самої себе.
 У 2021/2022 н.р. заклад освіти спрямовував свою роботу на розвиток духовності, виховання патріотизму та поваги до історичної спадщини українського народу, формування здорового способу життя, загальнолюдських моральних цінностей.
У школі впродовж навчального року були сплановані та проведені різноманітні виховні тематичні заходи (  відвідання музеїв та пам’ятних місць, виставки малюнків, виховні години та інші заходи)  до Дня козацтва, Дня Захисника України, Дня Збройних сил України,  Дня єднання тощо.    Також у закладі освіти було сплановано та проведено уроки мужності, зустрічі   учасниками бойових дій та Революції гідності. Проводилися бесіди, години спілкування, конкурси творчих робіт. Були розроблені та реалізовані плани заходів до відзначення Дня козацтва, Дня Захисника України, Дня пам’яті та примирення:

  • зустрічі з волонтерами, учасниками російсько-української війни, учасниками Революції Гідності;

  • участь у проекті «Повертайся»;

  • майстер-класи за участю дітей та батьків з виготовлення сувенірів для бійців Української армії.

Також учні школи брали участь у районному патріотичному фестивалі «Козак-фест».
Школа співпрацює з Центром технічної творчості та професійної орієнтації шкільної молоді Дарницького району.  Відповідно наказу управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 14.09.2016 № 187 «Про роботу гуртків Центру технічної творчості та професійної орієнтації шкільної молоді Дарницького району на базі СЗШ №62 та спеціальної школи №12» з 01.09.2016 по сьогоднішній день у приміщенні СЗШ №62 організована постійна гурткова робота на безоплатній основі за навчання. Гуртковою роботою охоплено щорічно понад 200 дітей шкільного віку.
Програми гуртків були націлені на виконання комплексу навчальних, розвивальних, творчих та виховних завдань за рівнями підготовки та формування у вихованців пізнавальної, практичної, творчої, соціальної компетенцій.
Під час занять в гуртках керівниками гуртків використовуються різноманітні дидактичні методи, враховуються вікові особливості учнів, матеріал, що вивчається, а також наявні матеріальні можливості школи.
Важливим напрямком діяльності з охорони здоров’я дітей була робота з організації їхнього харчування.
 У школі   харчування учнів здійснювало ТОВ «ПОНТЕМ.УА»:
– для учнів 1-4-х класів – безкоштовно;
– для учнів 5-9-х класів пільгових категорій – безкоштовно.
  На виконання вимог Закону України «Про охорону дитинства» 100% школярів початкової школи та учнів, які належать до пільгового контингенту, були забезпечені безкоштовним харчуванням за рахунок коштів, виділених з міського бюджету.
  На початку 2020/2021 навчального року видано накази по школі про організацію харчування дітей. Даними наказами призначено відповідальних за організацію харчування, розподіллено обов’язки, затверджено списки дітей на безкоштовне харчування, затверджено режими і графіки харчування дітей у їдальнях.
  Шкільний харчоблок має достатній рівень матеріально–технічного забезпечення, достатню кількість столового посуду та кухонного інвентарю, забезпечення проточною холодною та гарячою водою. Продукти харчування та продовольча сировина надходили із супровідними документами, які свідчать про їхні походження та якість (накладні, сертифікати відповідності).
Відповідно до діючих вимог заповнювався журнал бракеражу сирої та готової продукції. У журналі сирої продукції вказувався кінцевий термін. Добові проби лишаються щоденно. У щоденному меню, складеному на основі двотижневого меню, затвердженого держпродспоживслужбою та погодженого директором школи, відображено страви для харчування школярів 1-4-х класів, учнів пільгових категорій, учнів, які відвідували групу продовженого дня.
    У школі для організації харчування дітей були створені всі необхідні умови: працювала шкільна їдальня, забезпечено санітарно-гігієнічний режим, у наявності графік харчування учнів. Технологічне обладнання харчоблоку перебуває в робочому стані. Контроль за станом організації харчування учнів здійснювався адміністрацією та комісією громадського контролю за якістю харчування .
Протягом останніх років приділяється багато уваги створенню безпечного освітнього середовища, сприятливих санітарно-гігієнічних умов навчання і праці. Силами   робітників адміністративно-господарчої частини   приміщення та територія школи підтримувалася в належному санітарно-гігієнічному рівні, відрізнялася чистотою та охайністю. Своєчасно проводилися поточні ремонти. Також було поповнено матеріально-технічну базу закладу. За навчальний рік школа отримала: шкільні меблі для учнів та вчителів, цифровий вимірювальний пристрій,  інтерактивний комплекс та ноутбук, інтерактивну пересувну панель, посуд, медикаменти,  дезінфекційні та миючі засоби, дидактичні матеріали для проведення уроків. Також учні пільгових категорій отримали спортивну форму та взуття. Завдяки співпраці з депутатами Київради Володимиром Гончаровим та Олександром Супруном учні пільгових категорій та учні 1-х класів отримали новорічні подарункові набори солодощів.
У 2021/2022 навчальному році за рахунок бюджетних коштів  здійснено будівництво  стадіону та спортивних майданчиків школи та  утеплення фасаду будівлі.
З 24.02.2022р. робота школи проходила в умовах воєнного часу. Працівники школи забезпечували роботу по підтримці будівлі закладу освіти в належному стані та надавали допомогу місцевим мешканцям. У школі діяло укриття для жителів навколишніх будинків. У ньому  знаходилися учні школи та їх батьки під час небезпеки.
Аналіз результатів за минулий навчальний рік продемонстрував наступне:

  • освітній процес має тенденцію до розвитку;

  • діяльність адміністрації закладу спрямована на вдосконалення освітнього процесу та підвищення його ефективності;

  • у школі використовують колективне обговорення отриманих результатів, колективний творчий пошук вирішення конкретних завдань. На підставі аналізу результатів адміністрація корегує наступні дії щодо досягнення поставленої мети;

  • школа підтримує свій позитивний імідж;

  • створюються умови для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, здібностей, потреб учнів;

  •  покращилася ресурсна база (матеріально-технічна база, інформаційно-методичне забезпечення);

  • методична робота сприяє модернізації змісту освітнього процесу, втіленню педагогічних інноваційних технологій;

  • створено сприятливий психолого-педагогічний клімат.

Однак залишились певні питання, розв’язання яких слід продовжити, а саме:

  • підвищення якості освітніх послуг;

  • підвищення результативності роботи з обдарованими дітьми;

  • підвищення ефективності співпраці з батьківською громадськістю;

  • покращення навчання учнів в онлайн форматі;

  • покращення матеріально-технічної бази навчальних кабінетів старшої школи;

  • забезпечення учнів 5-х класів НУШ підручниками.